Workshop ‘Je onderzoek in de media’

Op zoek naar de nieuwswaarde in je onderzoek

Doelgroep: onderzoekers.

Doel: de deelnemers leren om hun onderzoek op een heldere en overtuigende manier voor te stellen aan de media en ze ontdekken de nieuwswaarde in hun eigen onderzoek.

Aanpak: een mix van theorie, praktische oefeningen en inspirerende cases. We werken tijdens de workshop met onderzoeksvoorbeelden van de deelnemers.

Deelnemers: bij voorkeur niet meer dan 15 voor een optimale groepsinteractie, maar we werken ook met grotere groepen van bv. 40 personen.

Taal: Nederlands, Engels of Spaans.

Locatie: wij komen naar jouw organisatie.

Trainers: Toon Verlinden of Hans Van de Water.

Halve of hele dag

Je kunt kiezen uit een halve dag (3 u.) of een hele dag (6 u. exclusief lunchpauze).

Bij de workshop van 6 uur gaan we dieper in op de verschillende technieken en is er meer tijd voor oefeningen. In de namiddag stellen de deelnemers hun eigen onderzoek voor, waarbij ze de tips uit de workshop toepassen en persoonlijke feedback krijgen.

Inhoud van de workshop

  • Nieuws: wanneer komt onderzoek in de media?
  • Doel en doelgroep: wat wil ik bereiken en tot wie richt ik me?
  • Media: welke kanalen gebruik ik om mijn boodschap te verspreiden? (+ psychologie van de journalist)
  • Wow factor: hoe vertaal ik mijn onderzoek in een aantrekkelijk verhaal?
  • Persbericht: hoe ga ik aan de slag? (En hoe verzin ik een toffe titel?)

Extra opties

  • Sociale media om mijn boodschap te verspreiden
  • Spreken voor de camera of op de radio
  • Personal branding

Prijs

Non-profitorganisaties (inclusief onderwijs- en onderzoeksinstellingen) krijgen 10% korting:

  • voor de workshop van 3 u.: € 895 excl. BTW (1.083 incl. BTW)
  • voor de workshop van 6 u.: € 1.305 excl. BTW (1.579 incl. BTW)

Standaardprijs:

  • voor de workshop van 3 u.: € 995 excl. BTW (1.204 incl. BTW)
  • voor de workshop van 6 u.: € 1450 excl. BTW (1.754 incl. BTW)

(prijzen zijn exclusief verplaatsingskosten per trein vanuit Antwerpen)

Ja, ik heb interesse in de workshop

Optioneel: feedbacksessie

Een week of twee na het volgen van de workshop (van 3 of 6 uur) laten we de deelnemers zelf hun persbericht voorstellen en krijgen ze feedback. We gaan samen na wat ze nog kunnen verbeteren. Deze sessie is optioneel, maar ervaring leert dat de deelnemers er veel van opsteken.

Een feedbacksessie van 3 uur kost € 650 (excl. BTW en verplaatsing).

Boek een workshop

Heb je interesse in een workshop? Laat het ons weten. Wij stemmen de workshop verder af op de wensen en behoeften van jouw organisatie.

Ontdek ook onze andere workshops

Contacteer ons voor meer info