20-seconden-workshop

20 secOnderzoek uitleggen in 20 seconden? Ja, dat kan!

Waarom is het belangrijk? Omdat het publiek al na 20 seconden beslist of je interessant bent of niet. Bij een presentatie, een poster of in een gesprek.

Moet je dan interessant zijn? Tuurlijk, je wilt als onderzoeker toch steun, nieuwe ideeën of extra financiering?

In 20 seconden uitleggen waarom je onderzoek er toe doet. Dat leren onderzoekers in de 20-seconden-workshop.

Praktisch

Doelgroep: onderzoekers (maximum 20 per groep)

Duur: 3 uur

Doel: onderzoekers leren om niet-experten in 20 seconden warm te maken voor hun onderzoek, tijdens een presentatie, een wetenschappelijke poster of in een gesprek. Het gaat dus om helder en overtuigend communiceren in 20 seconden.

Aanpak: bij ons geen lange theorieën. Wel praktische tips, concrete voorbeelden uit de onderzoekscases van de deelnemers en veel oefeningen.

Inhoud: we focussen op het belang van het publiek, jouw doel, de structuur van wat je zult vertellen, hoe je dat helder maakt en hoe je de aandacht van het publiek weet te trekken. We letten daarnaast op de performance tijdens je 20 seconden en onderzoeken welke hulpmiddelen je kan gebruiken om te overtuigen, toegepast op een presentatie, poster of in een gesprek.

Taal: Nederlands of Engels

Voorbereiding: de deelnemers werken vooraf een 20-seconden-presentatie uit, gericht aan niet-experten, waarbij ze hun onderzoek voorstellen.

Kost: € 895 (excl. BTW) / workshop

Actie: win gratis 20-seconden filmpje!

De eerste 20 organisaties die de workshop bestellen krijgen gratis een 20-seconden filmpje van één van hun onderzoekers. Tijdens de workshop stemmen de deelnemers voor de beste 20-seconden-presentatie. De winnaar zetten we op video. Die is nadien vrij te gebruiken door de organisator en de onderzoeker.

button interesse workshop2

Onderzoeker Stefan Van Beveren ging de 20-seconden-uitdaging aan

Deze of een andere workshop aan jouw instelling? Contacteer ons.

 

Akkoord? Niet akkoord? Laat van je horen.